Napolnite rezervoar goriva z neosvinčenim gorivom. V motor nalijte ustrezno olje za štiritaktne motorje 600 ml. Redno kontrolirajte nivo olja v motorju.
Pri novi kosilnici je potrebna zamenjava olja po
prvih 5 delovnih urah, vsaka naslednja pa po 50
delovnih urah. Menjavo olja naj izvrši pooblaščeni
servis.
Za kosilnice z Briggs & Stratton motorji uporabite
svečko Oregon 77-301, za kosilnice z OHV motorji
pa svečko Oregon 77-303
Kosilnico nagnite nazaj na ročaj, ne priporoča se
prevračanje kosilnice na bok, ker lahko pride do
izlivanja olja. Ko kosilnico nagnete nazaj, boste
prišli do noža, ki je pritrjen z enim vijakom,
katerega odvijete in snamete nož.
Ne zaganjajte verižne žage, preden jo popolnoma
sestavite in pregledate.
Zagotovite si stabilno oporo, žago postavite na
tla, tako da se meč in veriga ne dotikata ničesar.
Pred zagonom verižne žage preberite navodila za
uporabo. Žago lahko poškodujete, če ne
upoštevate navodil. Navodila za uporabo
vsebujejo zelo pomembne informacije o varnosti,
katere je potrebno upoštevati. Pri zagonu žage
upoštevajte naslednje postopke:
Napolnite rezervoar goriva s pravilno mešanico.
Stikalo postavite v položaj ON.
Napolnite črpalko za gorivo s pritiskanjem, dokler
ne vidite goriva v črpalki.
Vzvod čoka povlecite ven.
Povlecite vrvico za vžig 5-6 krat, dokler ne zaslišite
zvok vžiga iz motorja. Motor se zažene in takoj
ugasne. Večkraten poteg vrvice lahko povzroči
zalitje motorja. Ne izvlecite vrvice več kot 50 cm
in ji dovolite, da se počasi vrne na navitje.
Po zvoku vžiga motorja, vrnite vzvod čoka v
osnovni položaj s potiskom naprej.
Ponovno povlecite vrvico, da se motor zažene.
Rahlo pritisnite vzvod plina, da izključite blokado
plina.
Pred začetkom dela povlecite zavoro verige proti
žagi, da jo sprostite
Postavite žago na ravno in suho površino
Snemite kabel s svečke in jo odvijte ter snemite z
žage.
Odprite čok za pretok zraka in povlecite zaganjač
8-10 krat, da odstranite višek goriva iz cilindra
Pustite žago odprto 20 minut, da gorivo iz cilindra
izhlapi.
Svečko osušite in jo vrnite na njeno mesto.
Izvedite normalen zagon, kot je prikazano v
navodilih, brez aktiviranja čoka.
Če motorja ne morete zagnati, je verjetno težava
z dovodom goriva ali delovanjem elektrike.
Preverite, če gorivo pride do uplinjača in cilindra.
Preverite, če svečka daje iskro. Če sta oba pogoja
izpolnjena, je verjetno prišlo do zalitja motorja.
Če se težava ponavlja, vam priporočamo obisk
najbližjega Villager servisa.
Villager izdelki z dvotaktnimi motorji delujejo na
mešanico neosvinčenega goriva in olja za
dvotaktne motorje. Razmerje mešanja goriva z
oljem je 40:1. Ne uporabljajte diesel goriva !
Gorivo ne treba da se čuva u uređaju jer se mogu Goriva ni priporočeno puščati v rezervoarju, ker
lahko nastanejo usedline, katere neugodno
vplivajo na delovanje motorja in mešanica
izgublja zmožnost podmazovanja motorja. Če
žage ne boste uporabljali več kot 30 dni,
izpraznite rezervoar za gorivo, vžgite motor in ga
pustite delovati, dokler se sam ne ugasne. Tako
zagotovite, da v sistemu ni starega goriva.
Zračni filter je potrebno očistiti po 5 delovnih
urah, zamenjati pa ga je priporočljivo 1 krat letno.
Zamenjavo filtra za gorivo je potrebno narediti
enkrat letno.
.
Uporabite svečko Oregon 77-324
Če motor deluje, veriga pa se ne premakne,
preverite, da ni aktivirana zavora verige, ki se
nahaja pred prednjim ročajem žage. Zavoro
deaktivirate s premikom proti ročaju. Če se veriga
še vedno ne vrti, se zglasite v najbližjem servisu
Villager.
Za mazanje verige in meča uporabljajte olje za
verige verižnih žag.
Ne zaženite kose, dokler je popolnoma ne
sestavite in pregledate.
Postavite koso na tla in zagotovite, da je rezilo
dovolj oddaljeno od kakršnekoli ovire ali ljudi.
Pred zagonom nove bencinske kose, preberite
navodila za uporabo. Kosa se lahko poškoduje, če
ne upoštevate navodil. Navodila za uporabo
vsebujejo zelo pomembne informacije o varnosti,
katere je potrebno upoštevati. Ob zagonu
naprave sledite naslednjim postopkom:
Napolnite rezervoar goriva s pravilno mešanico.
Stikalo na ročaju kose premaknite v položaj ON.
Nastavite ročico plina v položaj vmesni plin.
Napolnite črpalko za gorivo s pritiskanjem, dokler
se v črpalki ne vidi gorivo.
Vzvod čoka povlecite ven, da aktivirate čok.
Povlecite zagonsko vrvico 5-6 krat, dokler se ne
sliši zvok motorja. Motor se zasliši in takoj
ugasne. Nadaljnje vlečenje zagonske vrvice lahko
zalije motor. Ne izvlecite zagonske vrvice več kot
50 cm in ji dovolite, da se počasi vrne na navitje.
Po prvem zvoku motorja, vrnite vzvod čoka nazaj
s potiskanjem proti ohišju.
Ponovno povlecite vrvico, da motor vžge.
Rahlo pritisnite vzvod plina, da se izključi blokada
plina.
Zobnike v prenosu je potrebno redno
podmazovati, da ne pride do poškodb zaradi
velikega trenja. V sezoni košnje se vrši kontrola
podmazovanja vsakih 15 dni. Odvijte vijak za
podmazovanje na glavi prenosa, če je na vijaku
mast, podmazovanje ni potrebno. Če na vijaku ni
masti, podmažite z dodatno mastjo. Za
podmazovanje priporočamo grafitno mast.
Naprav v garanciji ne smete sami popravljati, saj v
tem primeru izgubite pravice iz garancije. V
primeru, da je garancija potekla in želite sami
preveriti, poglejte naslednje: Najprej preverite, če
so krtačke izrabljene, kar je možen vzrok iskrenja.
Na nekaterih brusilnikih se jih lahko menja, ker ni
potrebno odpiranje ohišja, na ostalih pa je
potrebno odviti zadnji pokrov. Vedno zamenjajte
obe krtački ! Uporabite samo originalne krtačke,
katere je predpisal proizvajalec. Če brusilnik še
vedno ne deluje pravilno, ga pošljite na najbližji
Villager servis na pregled in eventualno popravilo
Če ste z brusilnikom rezali ali brusili materiale, ki
se močno prašijo (ploščice, opeko, zidake ipd.),
poskusite očistiti prezračevalne odprtine, ki
dovajajo zrak za hlajenje v notranjost brusilnika.
Brusilnik bi bilo priporočeno poslati na
pooblaščeni servis, da ga očistijo in podmažejo,
da bi se izognili resnim okvaram brusilnika.
Morate pa vedeti, da obstajajo posebni brusilniki
za obdelavo takih materialov, ki imajo zaščitne
mrežice, katere preprečujejo drobnimm delcem
vstop v napravo.
Po daljšem delu vedno pustite brusilnik delovati
brez obremenitve 2-3 minute, da se motor in
drugi deli ohladijo.
Preverite, če so vsi vijaki na brusilniku dobro
priviti. Preverite, če je brusna plošča brezhibna in
brez vidnih poškodb, da ni ukrivljena in če je
pravilno montirana v ležišče matice. Obdelovanec
mora biti trdno pritrjen.
V kompletu z napravo je priložena škatlica z
mastjo, s katero je potrebno namazati priključni
del pribora, preden se ga vstavi v vpenjalno glavo.
To velja za orodja z SDDS PLUS in SDS MAX
vpetjem. Pribor enostavno potisnite v mast kakih
5-10 mm globoko in ga vstavite v vpenjalno glavo.
Zatem pribor povlecite nekajkrat naprej in nazaj,
da se enakomerno porazdeli po notranjosti.
Ob delu uporabljajte ščitnike za prah, s čimer
boste zmanjšali vsto prahu v vpenjalno glavo.
Vsako napravo, ki vsebuje prenosne mehanizme
je potrebno podmazovati. Na nekaterih modelih
je pokrov, katerega se odpre in se skozi odprtino
namaže mehanizem. Ob odpiranju pokrova
poglejte, koliko so zobniki podmazani in temu
ustrezno dodajte mazilo. Za podmazovanje
priporočamo litijsko mast za prenosne
mehanizme, katera se uporablja za podmazovanje
zobnikov in drugih sestavov. Pogostost
podmazovanja je odvisna od intenzivnosti dela.
Napravo, ki se pogosteje uporablja je potrebno
pogosteje preverjati in po potrebi podmazovati.
Redno in kakovostno vzdrževane naprave bodo
imele daljšo življenjsko dobo. Nekaterih naprav se
ne da podmazati brez odpiranja ohišja. Te
naprave je potrebno poslati na pooblaščeni
servis, kjer bodo strokovno usposobljeni serviserji
napravo pregledali in jo po potrebi podmazali.
Vsekakor pa bo podmazovanje najbolj kakovostno
in pravilno, če ga boste prepustili strokovnjakom
v servisih.
V kompletu z napravo dobite tudi par
nadomestnih krtačk, katere se zamenja, ko pride
do njihove obrabe. Pri nekaterih modelih se to
naredi enostavno brez odpiranja ohišja. Dovolj je
samo odviti pokrovčke krtačk, jih izvleči in nove
pravilno vstaviti v ohišje. Vedno zamenjajte obe
krtački. Če je potrebno ohišje odpreti, naj
zamenjavo izvršijo v servisu. Ob oddaji v servis je
pametno priložiti krtačke, katere ste dobili z
napravo, če niso že predhodno iztrošene.
Pri varilnih aparatih obstajajo tako imenovani
delovni ciklusi (''X'') oziroma karakteristike
delovanja, ki se med samim delom spreminjajo.
Delovni ciklus se izraža v procentih ''%'' v 10
minutnih periodah, v odvisnosti na čas delovanja
in čas premora (npr. 30 % - 3 min. intenzivnega
dela in 7 minut premora). Ko se na napravi prižge
indikator termične zaščite, je potrebno narediti
pavzo, saj se bo v nasprotnem primeru aparat
sam ustavil do časa ohladitve. To je glavni vzrok,
zakaj varilni aparati občasno prenehajo delovati.
Če aparat ne začne delovati tudi po tem ko se
indikator ugasne, pošljite napravo na pooblaščeni
servis.
Če na vaše vprašanje niste našli odgovora vas
prosimo, da nam vprašanje sporočite, ali
pokličete na naš pooblaščeni servis.
.