Pogosta vprašanja

Vrt

Napolnite rezervoar goriva z neosvinčenim gorivom. V motor nalijte ustrezno olje za štiritaktne motorje 600 ml.  Redno kontrolirajte nivo olja v motorju.

Pri novi kosilnici je potrebna zamenjava olja po

prvih 5 delovnih urah, vsaka naslednja pa po 50

delovnih urah. Menjavo olja naj izvrši pooblaščeni

servis.

Za kosilnice z Briggs & Stratton motorji uporabite

svečko Oregon 77-301, za kosilnice z OHV motorji

pa svečko Oregon 77-303

Kosilnico nagnite nazaj na ročaj, ne priporoča se

prevračanje kosilnice na bok, ker lahko pride do

izlivanja olja. Ko kosilnico nagnete nazaj, boste

prišli do noža, ki je pritrjen z enim vijakom,

katerega odvijete in snamete nož.

Ne zaganjajte verižne žage, preden jo popolnoma

sestavite in pregledate.

Zagotovite si stabilno oporo, žago postavite na

tla, tako da se meč in veriga ne dotikata ničesar.

Pred zagonom verižne žage preberite navodila za

uporabo. Žago lahko poškodujete, če ne

upoštevate navodil. Navodila za uporabo

vsebujejo zelo pomembne informacije o varnosti,

katere je potrebno upoštevati. Pri zagonu žage

upoštevajte naslednje postopke:

Napolnite rezervoar goriva s pravilno mešanico.

Stikalo postavite v položaj ON.

Napolnite črpalko za gorivo s pritiskanjem, dokler

ne vidite goriva v črpalki.

Vzvod čoka povlecite ven.

Povlecite vrvico za vžig 5-6 krat, dokler ne zaslišite

zvok vžiga iz motorja. Motor se zažene in takoj

ugasne. Večkraten poteg vrvice lahko povzroči

zalitje motorja. Ne izvlecite vrvice več kot 50 cm

in ji dovolite, da se počasi vrne na navitje.

Po zvoku vžiga motorja, vrnite vzvod čoka v

osnovni položaj s potiskom naprej.

Ponovno povlecite vrvico, da se motor zažene.

Rahlo pritisnite vzvod plina, da izključite blokado

plina.

Pred začetkom dela povlecite zavoro verige proti

žagi, da jo sprostite

Postavite žago na ravno in suho površino

Snemite kabel s svečke in jo odvijte ter snemite z

žage.

Odprite čok za pretok zraka in povlecite zaganjač

8-10 krat, da odstranite višek goriva iz cilindra

Pustite žago odprto 20 minut, da gorivo iz cilindra

izhlapi.

Svečko osušite in jo vrnite na njeno mesto.

Izvedite normalen zagon, kot je prikazano v

navodilih, brez aktiviranja čoka.

Če motorja ne morete zagnati, je verjetno težava

z dovodom goriva ali delovanjem elektrike.

Preverite, če gorivo pride do uplinjača in cilindra.

Preverite, če svečka daje iskro. Če sta oba pogoja

izpolnjena, je verjetno prišlo do zalitja motorja.

Če se težava ponavlja, vam priporočamo obisk

najbližjega Villager servisa.

Villager izdelki z dvotaktnimi motorji delujejo na

mešanico neosvinčenega goriva in olja za

dvotaktne motorje. Razmerje mešanja goriva z

oljem je 40:1. Ne uporabljajte diesel goriva !

Gorivo ne treba da se čuva u uređaju jer se mogu Goriva ni priporočeno puščati v rezervoarju, ker

lahko nastanejo usedline, katere neugodno

vplivajo na delovanje motorja in mešanica

izgublja zmožnost podmazovanja motorja. Če

žage ne boste uporabljali več kot 30 dni,

izpraznite rezervoar za gorivo, vžgite motor in ga

pustite delovati, dokler se sam ne ugasne. Tako

zagotovite, da v sistemu ni starega goriva.

Zračni filter je potrebno očistiti po 5 delovnih

urah, zamenjati pa ga je priporočljivo 1 krat letno.

Zamenjavo filtra za gorivo je potrebno narediti

enkrat letno.

.

Uporabite svečko Oregon 77-324

Če motor deluje, veriga pa se ne premakne,

preverite, da ni aktivirana zavora verige, ki se

nahaja pred prednjim ročajem žage. Zavoro

deaktivirate s premikom proti ročaju. Če se veriga

še vedno ne vrti, se zglasite v najbližjem servisu

Villager.

Za mazanje verige in meča uporabljajte olje za

verige verižnih žag.

Ne zaženite kose, dokler je popolnoma ne

sestavite in pregledate.

Postavite koso na tla in zagotovite, da je rezilo

dovolj oddaljeno od kakršnekoli ovire ali ljudi.

Pred zagonom nove bencinske kose, preberite

navodila za uporabo. Kosa se lahko poškoduje, če

ne upoštevate navodil. Navodila za uporabo

vsebujejo zelo pomembne informacije o varnosti,

katere je potrebno upoštevati. Ob zagonu

naprave sledite naslednjim postopkom:

Napolnite rezervoar goriva s pravilno mešanico.

Stikalo na ročaju kose premaknite v položaj ON.

Nastavite ročico plina v položaj vmesni plin.

Napolnite črpalko za gorivo s pritiskanjem, dokler

se v črpalki ne vidi gorivo.

Vzvod čoka povlecite ven, da aktivirate čok.

Povlecite zagonsko vrvico 5-6 krat, dokler se ne

sliši zvok motorja. Motor se zasliši in takoj

ugasne. Nadaljnje vlečenje zagonske vrvice lahko

zalije motor. Ne izvlecite zagonske vrvice več kot

50 cm in ji dovolite, da se počasi vrne na navitje.

Po prvem zvoku motorja, vrnite vzvod čoka nazaj

s potiskanjem proti ohišju.

Ponovno povlecite vrvico, da motor vžge.

Rahlo pritisnite vzvod plina, da se izključi blokada

plina.

Zobnike v prenosu je potrebno redno

podmazovati, da ne pride do poškodb zaradi

velikega trenja. V sezoni košnje se vrši kontrola

podmazovanja vsakih 15 dni. Odvijte vijak za

podmazovanje na glavi prenosa, če je na vijaku

mast, podmazovanje ni potrebno. Če na vijaku ni

masti, podmažite z dodatno mastjo. Za

podmazovanje priporočamo grafitno mast.

Delavnica

Naprav v garanciji ne smete sami popravljati, saj v

tem primeru izgubite pravice iz garancije. V

primeru, da je garancija potekla in želite sami

preveriti, poglejte naslednje: Najprej preverite, če

so krtačke izrabljene, kar je možen vzrok iskrenja.

Na nekaterih brusilnikih se jih lahko menja, ker ni

potrebno odpiranje ohišja, na ostalih pa je

potrebno odviti zadnji pokrov. Vedno zamenjajte

obe krtački ! Uporabite samo originalne krtačke,

katere je predpisal proizvajalec. Če brusilnik še

vedno ne deluje pravilno, ga pošljite na najbližji

Villager servis na pregled in eventualno popravilo

Če ste z brusilnikom rezali ali brusili materiale, ki

se močno prašijo (ploščice, opeko, zidake ipd.),

poskusite očistiti prezračevalne odprtine, ki

dovajajo zrak za hlajenje v notranjost brusilnika.

Brusilnik bi bilo priporočeno poslati na

pooblaščeni servis, da ga očistijo in podmažejo,

da bi se izognili resnim okvaram brusilnika.

Morate pa vedeti, da obstajajo posebni brusilniki

za obdelavo takih materialov, ki imajo zaščitne

mrežice, katere preprečujejo drobnimm delcem

vstop v napravo.

Po daljšem delu vedno pustite brusilnik delovati

brez obremenitve 2-3 minute, da se motor in

drugi deli ohladijo.

Preverite, če so vsi vijaki na brusilniku dobro

priviti. Preverite, če je brusna plošča brezhibna in

brez vidnih poškodb, da ni ukrivljena in če je

pravilno montirana v ležišče matice. Obdelovanec

mora biti trdno pritrjen.

V kompletu z napravo je priložena škatlica z

mastjo, s katero je potrebno namazati priključni

del pribora, preden se ga vstavi v vpenjalno glavo.

To velja za orodja z SDDS PLUS in SDS MAX

vpetjem. Pribor enostavno potisnite v mast kakih

5-10 mm globoko in ga vstavite v vpenjalno glavo.

Zatem pribor povlecite nekajkrat naprej in nazaj,

da se enakomerno porazdeli po notranjosti.

Ob delu uporabljajte ščitnike za prah, s čimer

boste zmanjšali vsto prahu v vpenjalno glavo.

Vsako napravo, ki vsebuje prenosne mehanizme

je potrebno podmazovati. Na nekaterih modelih

je pokrov, katerega se odpre in se skozi odprtino

namaže mehanizem. Ob odpiranju pokrova

poglejte, koliko so zobniki podmazani in temu

ustrezno dodajte mazilo. Za podmazovanje

priporočamo litijsko mast za prenosne

mehanizme, katera se uporablja za podmazovanje

zobnikov in drugih sestavov. Pogostost

podmazovanja je odvisna od intenzivnosti dela.

Napravo, ki se pogosteje uporablja je potrebno

pogosteje preverjati in po potrebi podmazovati.

Redno in kakovostno vzdrževane naprave bodo

imele daljšo življenjsko dobo. Nekaterih naprav se

ne da podmazati brez odpiranja ohišja. Te

naprave je potrebno poslati na pooblaščeni

servis, kjer bodo strokovno usposobljeni serviserji

napravo pregledali in jo po potrebi podmazali.

Vsekakor pa bo podmazovanje najbolj kakovostno

in pravilno, če ga boste prepustili strokovnjakom

v servisih.

V kompletu z napravo dobite tudi par

nadomestnih krtačk, katere se zamenja, ko pride

do njihove obrabe. Pri nekaterih modelih se to

naredi enostavno brez odpiranja ohišja. Dovolj je

samo odviti pokrovčke krtačk, jih izvleči in nove

pravilno vstaviti v ohišje. Vedno zamenjajte obe

krtački. Če je potrebno ohišje odpreti, naj

zamenjavo izvršijo v servisu. Ob oddaji v servis je

pametno priložiti krtačke, katere ste dobili z

napravo, če niso že predhodno iztrošene.

Pri varilnih aparatih obstajajo tako imenovani

delovni ciklusi (''X'') oziroma karakteristike

delovanja, ki se med samim delom spreminjajo.

Delovni ciklus se izraža v procentih ''%'' v 10

minutnih periodah, v odvisnosti na čas delovanja

in čas premora (npr. 30 % - 3 min. intenzivnega

dela in 7 minut premora). Ko se na napravi prižge

indikator termične zaščite, je potrebno narediti

pavzo, saj se bo v nasprotnem primeru aparat

sam ustavil do časa ohladitve. To je glavni vzrok,

zakaj varilni aparati občasno prenehajo delovati.

Če aparat ne začne delovati tudi po tem ko se

indikator ugasne, pošljite napravo na pooblaščeni

servis.

Ne najdem odgovora

Če na vaše vprašanje niste našli odgovora vas

prosimo, da nam vprašanje sporočite, ali

pokličete na naš pooblaščeni servis.

.